jueves, 18 de febrero de 2021

Concurso de Traslados: Resolución de la DGJ en la que se dispone el cese y toma de posesión y supuestos especiales para la Comunidad Valenciana

La DGJ nos ha hecho llegar la siguiente Resolución por la que se resuelve el concurso de traslado y expone el día y forma en que se han de llevar a cabo los ceses y tomas de posesión, así como las circunstancias especiales que puedan darse, para el ámbito de la Comunidad Valenciana.


Dicha Resolución junto con el Anexo se publicará mañana día 19 de febrero en el DOGV y en el BOE


RESOLUCIÓ D'11 DE FEBRER DE 2021, DE LA DIRECCIÓ GENERAL DE
MODERNITZACIÓ I RELACIONS AMB L'ADMINISTRACIÓ DE JUSTÍCIA, PER LA QUAL ES RESOL DEFINITIVAMENT EL CONCURS DE TRASLLAT PER A PLACES VACANTS ENTRE FUNCIONARIS DELS COSSOS I ESCALES DE GESTIÓ PROCESSAL I ADMINISTRATIVA, TRAMITACIÓ PROCESSAL I ADMINISTRATIVA I AUXILI JUDICIAL DE L'ADMINISTRACIÓ DE JUSTÍCIA, ANUNCIAT PER RESOLUCIÓ DE 28 DE JULIOL DE 2020.
 
Vist l'expedient instruït a conseqüència del concurs de trasllats convocat per Resolució de 28 de juliol de 2020 de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia (Boletín Oficial del Estado d'1 de setembre de 2020), per a cobrir places vacants vacants entre funcionaris dels Cossos i Escales de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal i Administrativa i Auxili Judicial de l'Administració de Justícia.
 
Aquesta Direcció General, de conformitat amb el que es disposa en els articles 524 i següents de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del Poder Judicial, modificada per la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre i per la Llei orgànica 4/2018, de 28 de desembre; amb els articles 43 i següents i la disposició derogatòria única del Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia, aprovat pel Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre; i fent ús de les atribucions conferides en virtut de l'article 9 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, ha disposat:
 
Primer.- Resoldre de manera definitiva el concurs de trasllat entre funcionaris dels cossos i escales de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal i Administrativa i Auxili Judicial de l'Administració de Justícia convocat per Resolució de 28 de juliol, tal com es descriu en l'annex.
 
Segon.- Excloure del concurs de trasllats als funcionaris que s’especifiquen en la pàgina Web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es).
 
Tercer.- Declarar caducades les instàncies presentades pels participants en el present concurs que no han obtingut destinació, per la qual cosa no seran tingudes en compte en futurs concursos de trasllats.
 
Quart.- Declarar desertes les places no adjudicades en el present concurs que es cobriran per funcionaris de nou ingrés, llevat que, per necessitats del servei, es pretenguen amortitzar. També podran anunciar-se novament com a vacants en concurs ordinari en cas que no es convoquen oposicions o que l'oferta pública d'ocupació que corresponga no faça necessari l'anunci de totes les desertes existents.
 
Cinqué.- Per als funcionaris que es troben en actiu, en serveis especials o en excedència voluntària per la cura de familiars i no reingressen en cap dels cossos o escales a què es refereix el present concurs, però no s’inclouen en aquest punt els funcionaris que es troben reingressats provisionalment, el cessament haurà d'efectuar-se en les dates que a continuació s'indiquen:
 
Tramitació Processal i Administrativa, el 22 de febrer de 2021, dilluns;
Gestió Processal i Administrativa i Auxili Judicial, el 26 de febrer de 2021, divendres. 
Aquells funcionaris que es troben exercint una comissió de serveis no serà necessari que es desplacen a l'òrgan judicial d'origen que tinguen reservat per a formalitzar el cessament, sinó que podran realitzar-lo en l'òrgan en el qual estiguen prestant la comissió; per a això la Direcció General farà arribar els documents a l'òrgan en el qual el concursant es trobe exercint la comissió. Una vegada formalitzat haurà de remetre-ho al correu electrònic climent_man@gva.es, i en l'assumpte indicar: Finalització comissió serveis concurs 2020, si és signatura digital. En el cas d'optar per la signatura manual, a fi d'agilitar els tràmits, haurà d'avançar una còpia escanejada a la referida adreça de correu electrònic i remetre una còpia del document original a la seu de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia (Ciutat Administrativa 9 d'Octubre Torre 4, 2a planta) de València.
 
Sisé.- La presa de possessió de la nova destinació obtingut per concurs, per als funcionaris indicats en el punt anterior, es produirà en els tres dies hàbils següents al cessament, si no hi ha canvi de localitat del funcionari, o en els huit dies hàbils següents si implica canvi de localitat dins de la comunitat autònoma, i vint dies hàbils següents si implica canvi de comunitat autònoma, a excepción de la Comunitat Autònoma de Canàries, Comunitat Autònoma d'Illes Balears, Ciutat de Ceuta i Ciutat de Melilla, en què serà en el mes següent, tant si el lloc de treball a les illes o a les ciutats és el d'origen com si és el de destinació. El termini possessori serà retribuït per l'Administració competent respecte de la plaça obtinguda en concurs.
 
Seté.- Si la Resolució comporta reingrés al servei actiu a l'Administració de Justícia en els cossos o escales de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal i Administrativa o Auxili Judicial, procedents des de les situacions administratives d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic, excedència voluntària per interés particular, excedència voluntària per agrupació familiar o suspensió de funcions, inclosos en aquest punt els funcionaris que es troben adscrits provisionalment, el termini possessori serà de vint dies hàbils i haurà de computar-se des del dia de la publicació d'aquesta ordre en el Boletín Oficial del Estado. Aquest termini possessori no serà retribuït.
 
En el cas que els funcionaris reingressats per mitjà del present concurs es trobaren adscrits provisionals en el cos o escala on reingressen o en actiu en un altre cos o escala de l'Administració de Justícia i no volgueren que s'interrompera la seua relació de servei amb l'Administració de Justícia, bastarà que, dins del termini possessori de vint dies hàbils prenguen possessió en el nou Cos o Escala, i es considerarà que han cessat en l’antiga destinació amb la data immediatament anterior a la de la seua possessió en la nova plaça de reingrés. Per a això, donada la necessitat de comptar amb el temps indispensable per a efectuar la presa de possessió, podran sol·licitar a la direcció general un permís retribuït de dos dies hàbils, si hi ha canvi de localitat, excepte aquells casos que hagen de desplaçar-se a Canàries, Illes Balears o Ceuta i Melilla, i en aquest cas el permís podrà ser de fins a tres dies hàbils, que hauran de gaudir-se, en qualsevol cas, dins del termini possessori. La presa de possessió en la nova destinació s'efectuarà durant els dies de permís
indicats.
 
La comunitat autònoma competent o la gerència territorial que corresponga els concedirà l'excedència d'ofici en el cos o escala de procedència si aquesta es produeix en un cos o escala al servei de l'Administració de Justícia, en la destinació de la qual se'ls considerarà que han cessat amb la data anterior a la de la seua possessió en els cossos o escales de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal i Administrativa o Auxili Judicial, a fi d'evitar la interrupció en la percepció dels seus havers.
 
Huité.- Amb caràcter general, els funcionaris interins que actualment ocupen les places que han sigut adjudicades, cessaran el 22 de febrer de 2021, en el cas del Cos de Tramitació Processal iAdministrativa i el dia 26 de febrer en el cas dels cossos de Gestió Processal i Administrativa i Auxili Judicial, excepte supòsits excepcionals a determinar per aquesta direcció general, que serán notificats individualment a cada òrgan judicial afectat.
 
No obstant això, en els casos de funcionaris que reingressen al servei actiu a conseqüència de la resolució del concurs i de funcionaris adscrits provisionals que, igualment, obtinguen destinació a conseqüència de la resolució del concurs, i prenguen possessió en dates diferents de les esmentades anteriorment, els funcionaris interins afectats cessaran amb motiu d'aquestes preses de possessió.
 
Nové.- A causa de la situació de pandèmia que estem vivint actualment, en els casos ben justificats que no hagen trobat allotjament en la localitat de destinació, a aquells funcionaris que els siga impossible prendre possessió en els terminis assenyalats, se'ls amplia el termini de cessament i de presa de possessió durant el temps imprescindible que siga necessari per a solucionar el concret cas en el qual es trobe la persona afectada.
 
Per a això, comunicaran aquesta circumstància a la Direcció General, al correu electrònic concursosjust@gva.es aportant la documentació acreditativa de la impossibilitat d'assistir a prendre possessió en el destí adjudicat. Una vegada que finalitze la causa d'aquesta impossibilitat, hauran de comunicar-ho també a la gerència o comunitat autònoma, i cessaran l'endemà d'aquesta notificació, i llavors comptaran els terminis possessoris establits en els punts sisé i seté.
 
Desé.- Per a la formalització dels documents de cessament i/o presa de possessió (F3T i F1T), aquests seran remesos als òrgans judicials afectats: aquell en què es produeix el cessament i aquel en què haguera sigut destinat el funcionari titular.
 
En el cas d'optar l'interessat per signar digitalment el document, podrà efectuar-ne la devolució a aquesta adreça de correu electrònic: concursosjust@gva.es.
 
Si opta per la signatura manual, a fi d'agilitar els tràmits (nòmines, Cronos i si escau canvi de grup de cotització a la Seguretat Social), haurà d'avançar una còpia escanejada a la referida adreça de correu electrònic i fer la remissió d'una còpia del document original a la seu de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia (Ciutat Administrativa 9 d'Octubre, Torre 4, 2a planta) de València, per qualsevol dels mitjans establits en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
 
Per a la formalització dels documents de cessament dels funcionaris interins, seran remesos a l'òrgan judicial que estiga destinat, per a la seua formalització a última hora de la jornada laboral.
Una vegada formalitzat haurà d'avançar una còpia escanejada a l'adreça de correu electrònic interinos_rrhhdgj@gva.es i fer la remissió d'una còpia dels documents originals a la seu de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia (Ciutat Administrativa 9 d’Octubre, Torre 4, 2a planta) de València, per qualsevol dels mitjans establits en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
 
Contra la present resolució, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, en el termini d'un mes, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos, segons el que es disposa en l'article 9 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Boletín Oficial del Estado.
 
La Directora General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia


No hay comentarios:

Publicar un comentario