La DGJ nos ha hecho llegar la siguiente Resolución por la que se resuelve el concurso de traslado y expone el día y forma en que se han de llevar a cabo los ceses y tomas de posesión, así como las circunstancias especiales que puedan darse, para el ámbito de la Comunidad Valenciana.
Dicha Resolución junto con el Anexo se publicará mañana día 19 de febrero en el DOGV y en el BOE
RESOLUCIÓ D'11 DE FEBRER DE
2021, DE LA DIRECCIÓ GENERAL DE
MODERNITZACIÓ I RELACIONS AMB
L'ADMINISTRACIÓ DE JUSTÍCIA, PER LA QUAL ES RESOL DEFINITIVAMENT EL CONCURS DE
TRASLLAT PER A PLACES VACANTS ENTRE FUNCIONARIS DELS COSSOS I ESCALES DE GESTIÓ
PROCESSAL I ADMINISTRATIVA, TRAMITACIÓ PROCESSAL I ADMINISTRATIVA I AUXILI
JUDICIAL DE L'ADMINISTRACIÓ DE JUSTÍCIA, ANUNCIAT PER RESOLUCIÓ DE 28 DE JULIOL
DE 2020.
Vist
l'expedient instruït a conseqüència del concurs de trasllats convocat per
Resolució de 28 de juliol de 2020 de la Direcció General de Modernització i
Relacions amb l'Administració de Justícia (Boletín Oficial del Estado d'1 de
setembre de 2020), per a cobrir places vacants vacants entre funcionaris dels
Cossos i Escales de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal i Administrativa
i Auxili Judicial de l'Administració de Justícia.
Aquesta
Direcció General, de conformitat amb el que es disposa en els articles 524 i següents
de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del Poder Judicial, modificada per
la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre i per la Llei orgànica 4/2018, de
28 de desembre; amb els articles 43 i següents i la disposició derogatòria
única del Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció
professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia,
aprovat pel Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre; i fent ús de les
atribucions conferides en virtut de l'article 9 del Decret 172/2020, de 30
d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de
la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, ha disposat:
Primer.-
Resoldre de manera definitiva el concurs de trasllat entre funcionaris dels
cossos i escales de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal i
Administrativa i Auxili Judicial de l'Administració de Justícia convocat per
Resolució de 28 de juliol, tal com es descriu en l'annex.
Segon.- Excloure
del concurs de trasllats als funcionaris que s’especifiquen en la pàgina Web
del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es).
Tercer.-
Declarar caducades les instàncies presentades pels participants en el present
concurs que no han obtingut destinació, per la qual cosa no seran tingudes en
compte en futurs concursos de trasllats.
Quart.-
Declarar desertes les places no adjudicades en el present concurs que es
cobriran per funcionaris de nou ingrés, llevat que, per necessitats del servei,
es pretenguen amortitzar. També podran anunciar-se novament com a vacants en
concurs ordinari en cas que no es convoquen oposicions o que l'oferta pública
d'ocupació que corresponga no faça necessari l'anunci de totes les desertes
existents.
Cinqué.- Per
als funcionaris que es troben en actiu, en serveis especials o en excedència
voluntària per la cura de familiars i no reingressen en cap dels cossos o
escales a què es refereix el present concurs, però no s’inclouen en aquest punt
els funcionaris que es troben reingressats provisionalment, el cessament haurà
d'efectuar-se en les dates que a continuació s'indiquen:
Tramitació
Processal i Administrativa, el 22 de febrer de 2021, dilluns;
Gestió
Processal i Administrativa i Auxili Judicial, el 26 de febrer de
2021, divendres.
Aquells
funcionaris que es troben exercint una comissió de serveis no serà necessari
que es desplacen a l'òrgan judicial d'origen que tinguen reservat per a
formalitzar el cessament, sinó que podran realitzar-lo en l'òrgan en el qual
estiguen prestant la comissió; per a això la Direcció General farà arribar els
documents a l'òrgan en el qual el concursant es trobe exercint la comissió. Una
vegada formalitzat haurà de remetre-ho al correu electrònic climent_man@gva.es,
i en l'assumpte indicar: Finalització comissió serveis concurs 2020, si és
signatura digital. En el cas d'optar per la signatura manual, a fi d'agilitar
els tràmits, haurà d'avançar una còpia escanejada a la referida adreça de
correu electrònic i remetre una còpia del document original a la seu de la
Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia
(Ciutat Administrativa 9 d'Octubre Torre 4, 2a planta) de València.
Sisé.- La
presa de possessió de la nova destinació obtingut per concurs, per als
funcionaris indicats en el punt anterior, es produirà en els tres dies hàbils
següents al cessament, si no hi ha canvi de localitat del funcionari, o en els
huit dies hàbils següents si implica canvi de localitat dins de la comunitat
autònoma, i vint dies hàbils següents si implica canvi de comunitat autònoma, a
excepción de la Comunitat Autònoma de Canàries, Comunitat Autònoma d'Illes
Balears, Ciutat de Ceuta i Ciutat de Melilla, en què serà en el mes següent,
tant si el lloc de treball a les illes o a les ciutats és el d'origen com si és
el de destinació. El termini possessori serà retribuït per l'Administració competent
respecte de la plaça obtinguda en concurs.
Seté.-
Si
la Resolució comporta reingrés al servei actiu a l'Administració de Justícia en
els cossos o escales de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal
i Administrativa o Auxili Judicial, procedents des de les situacions
administratives d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector
públic, excedència voluntària per interés particular, excedència voluntària per
agrupació familiar o suspensió de funcions, inclosos en aquest punt els funcionaris
que es troben adscrits provisionalment, el termini possessori serà de vint dies
hàbils i haurà de computar-se des del dia de la publicació d'aquesta ordre en
el Boletín Oficial del Estado. Aquest termini possessori no serà retribuït.
En el
cas que els funcionaris reingressats per mitjà del present concurs es trobaren
adscrits provisionals en el cos o escala on reingressen o en actiu en un altre
cos o escala de l'Administració de Justícia i no volgueren que s'interrompera
la seua relació de servei amb l'Administració de Justícia, bastarà que, dins
del termini possessori de vint dies hàbils prenguen possessió en el nou Cos o
Escala, i es considerarà que han cessat en l’antiga destinació amb la data
immediatament anterior a la de la seua possessió en la nova plaça de reingrés.
Per a això, donada la necessitat de comptar amb el temps indispensable per a
efectuar la presa de possessió, podran sol·licitar a la direcció general un
permís retribuït de dos dies hàbils, si hi ha canvi de localitat, excepte
aquells casos que hagen de desplaçar-se a Canàries, Illes Balears o Ceuta i
Melilla, i en aquest cas el permís podrà ser de fins a tres dies hàbils, que
hauran de gaudir-se, en qualsevol cas, dins del termini possessori. La presa de
possessió en la nova destinació s'efectuarà durant els dies de permís
indicats.
La
comunitat autònoma competent o la gerència territorial que corresponga els
concedirà l'excedència d'ofici en el cos o escala de procedència si aquesta es
produeix en un cos o escala al servei de l'Administració de Justícia, en la
destinació de la qual se'ls considerarà que han cessat amb la data anterior a
la de la seua possessió en els cossos o escales de Gestió Processal i Administrativa,
Tramitació Processal i Administrativa o Auxili Judicial, a fi d'evitar la
interrupció en la percepció dels seus havers.
Huité.- Amb
caràcter general, els funcionaris interins que actualment ocupen les places que
han sigut adjudicades, cessaran el 22 de febrer de 2021, en el cas del Cos de
Tramitació Processal iAdministrativa i el dia 26 de febrer en el cas dels
cossos de Gestió Processal i Administrativa i Auxili Judicial, excepte supòsits
excepcionals a determinar per aquesta direcció general, que serán notificats
individualment a cada òrgan judicial afectat.
No
obstant això, en els casos de funcionaris que reingressen al servei actiu a
conseqüència de la resolució del concurs i de funcionaris adscrits provisionals
que, igualment, obtinguen destinació a conseqüència de la resolució del
concurs, i prenguen possessió en dates diferents de les esmentades anteriorment,
els funcionaris interins afectats cessaran amb motiu d'aquestes preses de
possessió.
Nové.- A
causa de la situació de pandèmia que estem vivint actualment, en els casos ben
justificats que no hagen trobat allotjament en la localitat de destinació, a
aquells funcionaris que els siga impossible prendre possessió en els terminis
assenyalats, se'ls amplia el termini de cessament i de presa de possessió
durant el temps imprescindible que siga necessari per a solucionar el concret
cas en el qual es trobe la persona afectada.
Per a
això, comunicaran aquesta circumstància a la Direcció General, al correu
electrònic concursosjust@gva.es aportant la documentació acreditativa de la
impossibilitat d'assistir a prendre possessió en el destí adjudicat. Una vegada
que finalitze la causa d'aquesta impossibilitat, hauran de comunicar-ho també a
la gerència o comunitat autònoma, i cessaran l'endemà d'aquesta notificació, i
llavors comptaran els terminis possessoris establits en els punts sisé i seté.
Desé.- Per a
la formalització dels documents de cessament i/o presa de possessió (F3T i
F1T), aquests seran remesos als òrgans judicials afectats: aquell en què es
produeix el cessament i aquel en què haguera sigut destinat el funcionari
titular.
En el cas
d'optar l'interessat per signar digitalment el document, podrà efectuar-ne la
devolució a aquesta adreça de correu electrònic: concursosjust@gva.es.
Si
opta per la signatura manual, a fi d'agilitar els tràmits (nòmines, Cronos i si
escau canvi de grup de cotització a la Seguretat Social), haurà d'avançar una
còpia escanejada a la referida adreça de correu electrònic i fer la remissió
d'una còpia del document original a la seu de la Direcció General de
Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia (Ciutat Administrativa
9 d'Octubre, Torre 4, 2a planta) de València, per qualsevol dels mitjans
establits en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment
administratiu comú.
Per a
la formalització dels documents de cessament dels funcionaris interins, seran
remesos a l'òrgan judicial que estiga destinat, per a la seua formalització a
última hora de la jornada laboral.
Una
vegada formalitzat haurà d'avançar una còpia escanejada a l'adreça de correu
electrònic interinos_rrhhdgj@gva.es i fer la remissió d'una còpia dels
documents originals a la seu de la Direcció General de Modernització i
Relacions amb l'Administració de Justícia (Ciutat Administrativa 9 d’Octubre,
Torre 4, 2a planta) de València, per qualsevol dels mitjans establits en l'article
16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
Contra
la present resolució, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició
davant la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de
Justícia, en el termini d'un mes, segons el que s'estableix en els articles 123
i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de
les Administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant els
jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos,
segons el que es disposa en l'article 9 de la Llei 29/98, de 13 de juliol,
reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; a comptar des de
l'endemà de la seua publicació en el Boletín Oficial del Estado.
La
Directora General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia
No hay comentarios:
Publicar un comentario